Opinie o oponach Falken Azenis FK510 SUV

Falken Azenis FK510 SUV

opony letnie

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.67

hamowanie

5.67

zachowanie na łukach

5.67

komfort

5.67

poziom hałasu

5.67

wygląd

5.67

opory toczenia

5.67

zużycie

5.67

Łączna ocena

5.70Ilość opinii: 3

skala ocen 1-6

Opis opony Falken Azenis FK510 SUV

Klasa opon

Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości

Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.

Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!

Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.

Dla jakich samochodów opony klasy średniej?

Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów.  Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.

Rodzaj bieżnika

Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi

Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.

Jak rozpoznać opony asymetryczne?

Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.

Zalety bieżnika asymetrycznego

Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.

Informacje dodatkowe

Opinie szczegółowe o oponach Falken Azenis FK510 SUV

Łączna ocena użytkownika

6.00

użytkownik:

Dymitr

rozmiar opony

285/45R19

pojazd

BMW X 5 2017r. SUV F15 - xDrive 30d (190 kW)

przejechany dystans

2000km

styl jazdy

szybki i agresywny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

6.00

Łączna ocena użytkownika

6.00

użytkownik:

Waldemar Wysoczański

rozmiar opony

275/45R20

pojazd

Volvo XC 90

przejechany dystans

12000km

styl jazdy

spokojny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

6.00

Łączna ocena użytkownika

5.11

użytkownik:

Tomasz

rozmiar opony

235/60R18

pojazd

Hyundai Santa Fe 2010r. SUV

przejechany dystans

20000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

hamowanie

5.00

zachowanie na łukach

5.00

komfort

5.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

5.00

opory toczenia

5.00

zużycie

5.00

płatności elektroniczne
Kontakt

Infolinia

[email protected]

pn-pt: 8-18, sb: 9-14

801 002 213

52 561 11 01

Płatności
Płatności PayU
Raty BNP Paribas
Copyright © 2010-2023 Inmoto.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Achilles Desert Hawk X-MT 315/75R15 112 Q

1168.50 zł

Falken EuroWinter HS02 PRO 265/45R20 108 W XL FR

843.67 zł

Firestone Multiseason 2 155/65R14 79 T XL 3PMSF

238.33 zł

Dunlop Sportsmart MK3 190/50R17 73 W Rear TL

789.54 zł

Sonix Prime A/S 225/45R18 95 W XL

220.46 zł

Brak zdjęcia modelu opony

Vee Rubber VRM 140 80/100R12 41 M Rear TT NHS

213.60 zł

Roadx RX Motion U11 265/35R18 97 Y XL

279.41 zł

Ovation VI-682 185/55R14 80 H

196.79 zł

Cooper CS7 165/65R15 81 T

163.04 zł

Toyo Observe S944 225/50R18 95 W

602.70 zł

801 002 213

52 561 11 01

tel. stacjonarne

tel. komórkowe

Infolinia