Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Sprawdzą się one w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Bieżnik asymetryczny – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Nexen N fera RU1 – opona na lato
Nexen to marka stworzona w 1942 roku w Korei Południowej. Od 1987 roku związana z francuskim koncernem Michelin. W 2008 roku powstała filia w Niemczech, tworząc spółkę Nexen Tire Europe. Obecnie opony sprzedawane są w 120 krajach Europy.
Nexen N fera RU1 to letnia opona klasy ekonomicznej przeznaczona do samochodów typu SUV klasy średniej i wysokiej. Produkowane są w rozmiarach od 15 do 22 cali.
Nexen N fera RU1 - korzystna cena i dobre osiągi
Model N fera RU1 posiada asymetryczny bieżnik, który szybko odprowadza wodę z powierzchni opony oraz zapewnia krótką drogę hamowania. Specjalna technologia produkcji odpowiada za spowolnione zużywanie opony. Niskie opory toczenia redukują zużycie paliwa. Najważniejszym elementem Nexen N fera RU1 jest centralne żebro , które zapewnia stabilna jazda nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów.